« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Dražen Ružić
III. OŠ Čakovec
Ivana pl. Zajca 24
Tel: 040 328 003
E.mail: 3. osnovna.skola.cakovec@ck.t-com.hr
Partnerstvo i timski suradnički rad učitelja i knjižničara
Uvod
Partnerstvo između školskoga knjižničara i učitelja jedno je od izrazito važnih područja djelovanja svake knjižnice i škole.
Dobro postavljen plan suradnje ali i proces njegova oblikovanja, u čije su ostvarivanje uključeni svi(učitelji, ravnatelj, stručni suradnici i roditelji), vodi stvaranju i jačanju osjećaja zajedničkih vrijednosti, odgovornosti i rezultata što na kraju omogućava iznalaženje novih i inovativnih rješenja.
Školske knjižnice i učitelji imaju zajednički cilj: osposobiti učenike za cjeloživotno učenje, dakle za nove metode i tehnike učenja čiji rezultat neće biti usvajanje činjeničnog znanja, već stjecanje sposobnosti i vještina koje će rezultirati usvajanjem trajnih znanja.
Među važnije čimbenike koji pridonose učinkovitosti nastave i kvaliteti nastavnog procesa možemo uvrstiti sustavnu brigu za razvoj i motiviranost učitelja, stupanj samostalnosti u radu i stvaranje stabilnih uvjeta rada.
Svaki učitelj želi u nastavnom procesu postići da učenici aktivno i s razumijevanjem sudjeluju u radu, a u tome mogu imati veliku pomoć u suradnji sa školskim knjižničarem.
Školski knjižničari se trude pomoći učiteljima u pronalaženju atraktivnih, praktičnih i korisnih programa za metodičko osmišljavanje nastave.
Uspješnost učitelja očituje se u nastavi koja se temelji na uporabi različitih medija, ali i u jednostavnosti pojedinih izvora za kreativno poučavanje. Dakako i uz primjenu konvencionalnih metoda i postupaka kao što su izlaganje, razgovor, pitanja i odgovori i zadaće iz udžbenika.
Knjižnice postoje radi svojih korisnika koji u zajednici zadovoljavaju svoje raznovrsne potrebe i pritom se koriste različitim izvorima informacija i uslugama. Dokumenti i smjernice koji reguliraju područje ovog dijela knjižničarstva govore o partnerstvu kao jednom od nezaobilaznih oblika djelovanja svake ustanove koja služi svojom korisnicima.