preskoči na sadržaj

ŽSV školskih knjižničara osnovnih i srednjih škola u Međimurskoj županiji

Login
Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 5. 2011.

Ukupno: 16264
Tražilica
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Stručni skup, 25. ožujka 2011.
Autor: drazen ruzic1, 16. 5. 2011.

Županijsko stručno vijeće školskih knjižničara osnovnih i srednjih škola Međimurske županije održalo je stručni skup 25. ožujka 2011. u OŠ Mursko Središće.


 

Program skupa:

8.45 – 9.00           Okupljanje sudionika

9.00 – 10.00         Predstavljanje projekta „Svetomarska čipka – skoro zaboravljena umjetnost“- primjer suradnje kulturnih ustanova, nastavnika hrvatskoga jezika, nastavnika povijesti i školskog knjižničara, Tihana Preksavec i Dražen Ružić, III. OŠ Čakovec

10.00 – 11.00       Osnove katalogizacije, Dina Kraljić, Knjižnica „Nikola Zrinski“ Čakovec

11,00 – 11, 30      Pauza

11,30 – 13,00       Građa lagana za čitanje, Robert Posavec, Centar za odgoj i obrazovanje Čakovec

13,00 – 13,20       Informacije i dogovor vezan uz Proljetnu školu školskih knjižničara, Dražen Ružić, III. OŠ Čakovec

13,20 – 13, 40      Prijedlog kandidata za godišnju nagradu „Višnja Šeta“

13,40 – 14,00       Ostala pitanja

14.00 – 14.15       Evaluacija i podjela potvrda

 

 

Opis predavanja profesorice Preksavec:

 

U istraživanju svetomarske čipke sudjelovali su učenici viših razreda – članovi povijesne i knjižničarske grupe te novinarske družine. Ideja o ovakvoj suradnji rodila se prije svega iz želje kako bismo našim učenicima pružili mogućnost da uče na zanimljiv, nesvakidašnji način, da nauče što bolje iskoristiti knjižnu građu i mogućnosti koje im nudi knjižnica, ali i da međusobno surađuju, izmjenjuju informacije i na kraju zajedno prikažu rezultate svog rada. Svetomarsku čipku odabrali smo kako bismo u učenika potakli interes za zavičajnu baštinu, a rezultate istraživanja odlučili smo prikazati u sklopu projekta „Mali međimurski kustosi“  u organizaciji Muzeja Međimurja.

 

Tijekom ovoga istraživanja učenici su stekli mnogo novih saznanja, ali i iskustva. Istraživali su knjižnu građu, služili se e- knjižnicom, učili pripremati i arhivirati podatke i prikupljenu građu, radili su na terenu, upoznali se s drugačijim načinima učenja i prikupljanja informacija. Osim toga ovakav ih je način rada potaknuo na suradnju i zajedništvo pri ostvarenju zacrtanoga cilja, a to je u ovo suvremeno doba otuđivanja i sve šturije komunikacije među ljudima neprocjenjivo.

Opis radionice profesora Posavca:

Građa lagana za čitanje nije namijenjena isključivo osobama s posebnim potrebama, već i manjinskim etničkim skupinama kojima hrvatski nije materinski jezik. Zbog svojih sadržajno-stilskih osobinama, građa lagana za čitanje pojednostavnjuje učenje jezika, približava jezik zajednice neizvornim govornicima, čime pripadnike manjinskih etničkih skupina potpunije uključujemo u život škole i zajednice.

Cilj radionice:

·         {C}Upoznati sudionike s pojmom građe lagane za čitanje.

·         {C}Upoznati ih s poviješću izrade građe lagane za čitanje.

·         {C}Predstaviti sudionicima osnovna pravila takve građe – upoznati ih s grafičko-dizajnerskim pravilima (vrsta i veličina fonta, raspored teksta i praznog prostora, upotreba boja, poravnavanja, margine, odlomci, kontrast, prored...).

·         {C}Predstaviti Upute za građu laganu za čitanje (Checklist for Easy to Read Informed Consent Text; Harold C. McGraw, Office of Educational Research).

·         {C} Upoznati sudionike s pravilima sintakse (kratke rečenice, jednosložne ili dvosložne riječi, upotreba zamjenica, jedan odlomak – jedan pojam, leksik...).

·         {C} Naučiti sadržajnu prilagodbu teksta.

·         {C}Naučiti izrađivati radne listiće u obliku građe lagane za čitanje.

·         {C} Naučiti izraditi vlastiti tekst prema potrebama učenika svoje škole



Priloženi dokumenti:
zapisnik_ZSV.doc (49.00 KB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju