preskoči na sadržaj

ŽSV školskih knjižničara osnovnih i srednjih škola u Međimurskoj županiji

Login
Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 5. 2011.

Ukupno: 17197
Tražilica
Kalendar
« Lipanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Predavači
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Knjižnični programi i poticanje znatiželje i motivacije u funkciji postizanja boljih rezultata na državnoj maturi
Autor: drazen ruzic1, 13. 4. 2012.

 

Lea Resman Borković

E.mail: lea.555@windowslive.com

Mob: 098 688 139

Knjižnični programi i poticanje znatiželje i motivacije u funkciji postizanja boljih rezultata na državnoj maturi
 

 

Državna matura donosi izmjene u dosadašnjoj evaluaciji uspjeha učenika, međusobno povezujući predmetne nastavnike s knjižničarem kao stručnim suradnikom. Uz hrvatski jezik i matematiku učenici su prisiljeni polagati i strani jezik pri čemu sami imaju mogućnost izabrati razinu. Premda postoje neke razlike u certificiranju rezultata gimnazijskih i srednjostrukovnih polaznika, i jedni, i drugi jednako stječu pravo upisa na odabrane fakultete u skladu s ostvarenim rezultatima koji čine zbroj ocjena tijekom školovanja s onima na državnoj maturi. Kao izborni predmeti, učenicima su osim stranih jezika, ponuđeni i biologija, kemija, fizika, geografija, povijest, logika, filozofija, etika, vjeronauk, psihologija, sociologija, politika i gospodarstvo, likovna i glazbena umjetnost, informatika i sociologija.

Svi navedeni predmeti programski su obuhvaćeni isključivo u gimnazijama dok sve ostale strukovne škole, prema potrebi i mogućnostima, organiziraju instrukcije ili dodatne satove nastave za zainteresirane učenike. Tim više je fond školske knjižnice potrebno prilagoditi sve većim potrebama za referalnom zbirkom, gimnazijskim alternativnim udžbenicima, priručnicima za pripremu za maturu iz različitih područja, osigurati dovoljan broj za tekuću školsku godinu najavljenih ispitnih djela, kao i mogućih istoimenih elektroničkih izdanja na temelju kojih bi se zainteresiranim učenicima mogli prezentirati isječci u svrhu motiviranosti za čitanje, analizu i rad na predloženim djelima.

 

Prezentirani rezultati provedene prošlogodišnje državne mature za ETŠ u usporedbi s rezultatima na državnoj razini i u gimnazijskim školama, ukazuju na ona područja koja nisu dovoljno zastupljena. Kako bi se dobio uvid u sadržaj provjeravanja, širinu i dubinu zatijevanih znanja učenika, na stranicama Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanja se mogu skinuti primjeri ispitnih zadataka iz svakog predmeta.

 

Metode motivacije temelje se na potrebama i interesima učenika, kakvi oni jesu, koji ih unutrašnji i vanjski ciljevi pokreću. Bez jasno detektiranih ciljeva, ne ćemo biti u situaciji primjereno evaluirati uspješnost učenja u odnosu na poduzete aktivnosti.

 

Koristeći se knjižničnim programima, a uzimajući u obzir postojeće odgovarajuće preduvjete, svaki knjižničar uz odabir prikladnih tehnologija i potrebnih medija ima na raspolaganju brojne aktivnosti.

To mogu biti: izrada tematskih, eduko ili info plakata, izložbe, prezentacije, pisanje osvrta i njihovo objavljivanje preko društvenih školskih stranica (fb škole), izrada tematskih bibliografija, čitateljskih susreta.. Zanimljivo je ostavljanje dojmova u obliku pisama unutar stranica same knjige u smislu pisanje poruka u knjizi, osobnih asocijacija ili pitanja, kao i organizacija čitanja u školi (ostaviti jedan broj ispitnih djela na raspolaganju u školskoj knjižnici), kvizova, natjecanja, igara pantomime i asocijacija na teme likova, djela, književnih razdoblja... Bez obzira koju aktivnost izabrali, jedno je sasvim sigurno, svaka je bolja od nijedne.

 

Svakim smo danom svjedoci sve većeg međupredmetnog prožimanja pri čemu je upravo knjižničar taj koji povezuje i usmjerava dogovorene zajedničke aktivnosti. Knjižnica postaje multimedijsko središte škole.






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju