« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Poziv na veliko i nezaboravno putovanje sa zbirkom poezije Z. Baloga "Veseli zemljopis"
Zora Hajdarović, školski knjižničar- savjetnik
OŠ Nedelišće
Trg Republike 9
40305 NEDELIŠĆE
Tel.fax. 040 821 404
E-mail: zora.hajdarovic@skole.hr
Kako se za svako putovanje treba pripremiti, tako je i ovo zahtijevalo stanovite pripreme . U dogovoru s učiteljicom hrvatskoga jezika, koja je učenicima 5. razreda zadala ovu zbirku za mjesečnu lektiru, dogovorila sam nastavak aktivnosti u školskoj knjižnici kroz kreativnu radionicu .
Pred učenike, sudionike ovih aktivnosti, postavljeni su sljedeći ciljevi i zadaci:
Metode rada: frontalni rad, individualni rad, rad u paru i rad u grupi
Nastavna sredstva i pomagala:
Tijek radionice
1. Motivacija-podjela nastavnih listića sa zadacima i upoznavanje učenika sa načinom rješavanja zadatka- učenici trebaju prepoznati kojem geografskom pojmu ( rijeci, otoku ili planini) pripadaju imenovane riječi i pravilno ih uvrstiti u tabelu
Sava, Velebit, Vanga, Madona, Pupak, Drava, Susak, Gustac, Palagruža, Ugljan, Bosut, Štit, Kupa, Dobra, Žumberak, Kurba Vela, Dugi otok, Balun, Bilogora, Odra, Korana, Učka, Vlasnik, Tajnik, Krapanj, Cetina, Svatac, Krka, Jabuka, Vješala, Goli otok, Mirna, Lokrun, Šilo, Košara, Brijuni, Brus,Cres, Magarčić, Pag, Raša, Zec, Hvar, Brač
rijeke: |
planine: |
otoci: |
Sava, Drava,Bosut, Kupa, … |
Velebit, Papuk,Učka,…. |
Vanga, Madona, Pupak, …. |
2. Individualni rad na rješavanju zadatka
3. Provjera rješenja
4. Formiranje grupa i uvođenje učenika u istraživačko-kreativni rad-podjela zadataka , upute za rad na zadacima u istraživačko-kreativni rad-podjela zadataka , upute za rad na zadacima.
1. GRUPA: - RIJEKE: sačinjavaju je 4 učenika ( oni u prvoj fazi rada dijele zadatke- rade individualno da bi svoj individualni rad u drugoj fazi rada pretvorili u zajednički)
INDIVIDUALNI RAD
2 učenika unutar grupe imaju zadatak da jedan iz prve četiri pjesme ( Sava, Drava,Drava 2, Bosut) , a drugi iz druge 4 pjesme ( Kupa, Dobra, Odra, Korana) ispišu iz pjesama njihove karakteristike ( sve ono što su o njima saznali, kako ih vidi i doživljava pjesnik).
3. učenik za svaku od navedenih rijeka pronalazi podatke u leksikonima, časopisima i monografijama te ih ispisuje (izdvaja ono bitno).
4. učenik služeći se slijepom kartom Hrvatske i atlasom obilježava – imenuje navedene rijeke i izrađuje hidrografsku kartu.
GRUPNI RAD:
U završnici svoga rada trebaju veoma kratko ( 3-4 rečenice) iznijeti svoje i pjesnikovo viđenje ( doživljaj ) hrvatskih rijeka.
2. GRUPA : - PLANINE:
3. GRUPA : - OTOCI
Budući da je pjesnik opjevao veliki broj hrvatskih otoka, učenici će se baviti samo sljedećima: Kurba Vela, Kurba Vela 2Dugi otok 1,2; Ravni Žakan, Košara, Brijuni; Krk, Jabuka, Hvar, Rab, Brač, Pag, Vis, Lokrum, Goli otok , Ugljani podijelit će se na podskupine: PJESNICI, ISTRAŽIVAČI i KARTOZNANCI. PJESNICI će podatke prikupljati iz zbirke stihova, ISTRAŽIVAČI će se u radu koristiti leksikonima, kartaškom igrom Hrvatski otoci, časopisima te Internetom, a KARTOZNANCI će pomoću atlasa na slijepoj karti obilježiti ( imenovati) navedene otoke. Kada PJESNICI i ISTRAŽIVAČI završe s radom, pridružuju se paru unutar grupe, učeniku koji je istraživao isti pojam te zajednički upotpunjuju svoja saznanja da bi nastavili rad na kreiranju turističke karte otoka u čemu im se pridružuju i KARTOZNANCI koji su otoke na karti točno označili. I ova će grupa svoj zajednički rad završiti kratkim izviješćem o otocima.
5. Prezentacija rada pomoću postera
Zaključak
Što reći kao zaključak? O tome najbolje mogu posvjedočiti rezultati zajedničkog rada učenika na realizaciji postavljenih ciljeva i zadataka te njihove emocije kada su jedni pred drugima predstavljali svoje uratke. Ponosni na svoje zajedničke i kreativne rezultate rada napustili su knjižnicu bogatiji za nova iskustva i saznanja te spoznaju da lektira može biti i zanimljiva kada se radi na drugačiji način i da lektira nikada ne bi smjela biti sama sebi svrha, čitati samo što moraš ili samo radi upoznavanja nekog sadržaja. Učenik mora doći do spoznaje da svako književno djelo otvara nove vidokruge, da iz jednog književnog djela možemo mnogo toga naučiti.